اخبار روزفناوری

JEDEC استانداردهای حافظه CAMM DDR5 MRDIMM و LPDDR6 نسل بعدی را تا سرعت 14.4 GT/s تنظیم می کند

JEDEC استانداردهای حافظه CAMM DDR5 MRDIMM و LPDDR6 نسل بعدی را تا سرعت 14.4 GT/s تنظیم می کند

JEDEC در حال نزدیک شدن به اعلام نسل بعدی ماژول های حافظه CAMM DDR5 MRDIMM و LPDDR6 برای نسل بعدی بازارهای هوش مصنوعی. JEDEC همچنین یک جلسه ای برگزار خواهد کرد که در آن پیشرفت های LPDDR6 در ماه آینده برجسته می شود..

جدیدترین سرمایه گذاری JEDEC شامل رساندن بازارهای محاسباتی هوش مصنوعی و HPC به سطوح جدید از طریق جدیدترین استانداردهای حافظه مانند LPDDR6 CAMM و DDR5 MRDIMM است

[اعلامیه مطبوعاتی]: انجمن فناوری حالت جامد JEDEC، رهبر جهانی در توسعه استانداردها برای صنعت میکروالکترونیک، با افتخار استانداردهای آتی را برای ماژول‌های حافظه پیشرفته که برای تامین انرژی نسل بعدی پیشرفته‌ها طراحی شده‌اند، اعلام می‌کند. -محاسبات عملکرد و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی.

JEDEC امروز جزئیات کلیدی استانداردهای آتی خود را برای ماژول‌های حافظه درونی دوگانه با رتبه چندگانه DDR5 (MRDIMM) و نسل بعدی ماژول حافظه فشرده فشرده (CAMM) برای LPDDR6 فاش کرد. MRDIMM و CAMM جدید برای LPDDR6 قرار است با پهنای باند و ظرفیت حافظه بی‌نظیر صنعت را متحول کنند.

DDR5 MRDIMM یک طراحی ماژول جدید خلاقانه و کارآمد برای افزایش نرخ انتقال داده و عملکرد کلی سیستم ارائه می‌کند. Multiplexing اجازه می دهد تا چندین سیگنال داده را با یکدیگر ترکیب و از طریق یک کانال منفرد منتقل کنند، بدون نیاز به اتصالات فیزیکی اضافی، به طور موثر پهنای باند را افزایش داده و پهنای باند یکپارچه را ارتقا می دهد تا برنامه ها بتوانند از نرخ داده DDR5 RDIMM فراتر بروند. سایر ویژگی های برنامه ریزی شده عبارتند از:

  • سازگاری پلتفرم با RDIMM برای پیکربندی پهنای باند کاربر نهایی انعطاف پذیر
  • استفاده از اجزای استاندارد DDR5 DIMM از جمله DRAM، DIMM Form Factor & Pinout، SPD، PMIC، و TS برای سهولت در پذیرش
  • مقیاس‌گذاری کارآمد ورودی/خروجی با استفاده از قابلیت پردازش منطقی RCD/DB
  • از اکوسیستم LRDIMM موجود برای طراحی و آزمایش زیرساخت استفاده کنید
  • پشتیبانی از مقیاس‌گذاری چند نسلی به DDR5-EOL

استاندارد JEDEC MRDIMM تنظیم شده است تا حداکثر دو برابر پهنای باند اصلی DRAM را ارائه دهد و برنامه‌ها را قادر می‌سازد از نرخ داده فعلی پیشی بگیرند و به سطوح جدیدی از عملکرد دست یابند. ظرفیت، قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و قابلیت سرویس دهی (RAS) مشابه با JEDEC RDIMM را حفظ می کند. هدف این کمیته دوبرابر کردن پهنای باند به 12.8 گیگابیت بر ثانیه و افزایش سرعت پین است. MRDIMM برای پشتیبانی از بیش از دو رتبه پیش بینی شده است و برای استفاده از اجزای استاندارد DDR5 DIMM طراحی شده است که از سازگاری با سیستم های RDIMM معمولی اطمینان حاصل می کند.

منبع تصویر: Micron

برنامه‌هایی برای فرم فاکتور Tall MRDIMM در حال انجام است تا پهنای باند و ظرفیت بالاتری را بدون تغییر در بسته DRAM ارائه دهد. این ضریب شکل نوآورانه و بلندتر، دو برابر تعداد بسته‌های DRAM تک قالبی را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به بسته‌بندی 3DS روی DIMM نصب شوند.

به عنوان دنباله‌ای از استاندارد ماژول حافظه JESD318 CAMM2 JEDEC، JC-45 در حال توسعه یک ماژول CAMM نسل بعدی برای LPDDR6 است که حداکثر سرعت بالاتر از 14.4 GT/s را هدف قرار می‌دهد. همانطور که برنامه ریزی شده است، ماژول همچنین یک کانال فرعی 24 بیتی، یک کانال 48 بیتی و یک آرایه اتصال ارائه می دهد.

jedec d8a7d8b3d8aad8a7d986d8afd8a7d8b1d8afd987d8a7db8c d8add8a7d981d8b8d987 camm ddr5 mrdimm d988 lpddr6 d986d8b3d984 d8a8d8b9d8afdb8c d8b1d8a7 669faeb7a0961

هر دو پروژه در کمیته JC-45 JEDEC برای ماژول های DRAM در حال توسعه هستند. JEDEC شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا بپیوندند و به شکل‌دهی آینده استانداردهای JEDEC کمک کنند. عضویت امکان دسترسی به پیشنهادهای پیش از انتشار را فراهم می کند و بینش اولیه را در مورد پروژه های فعال مانند MRDIMM فراهم می کند.

منبع خبر: BusinessWire

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیسبوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا